Mengenai Saya

Foto Saya
I am a curve girl and a lil bit overweight (but trust me, i am on diet now) and always try to dress well to make me look more good looking. Fortunately i always find the right angle to look slimmer on my pictures. my blog turned into a fashion blog since October 2011. i try so hard to write everything here in English because it is not my daily language(i need extra energy to write this about-me lol) so please forgive my terrible grammar. enjoy :) leave comment. Let me know if you follow me, I'll be sure to follow you back! xoxo

Sabtu, 05 November 2011

Buah Kersen


i am wearing Lee Cooper denim jacket, Guess bag, Ninety degrees tanktop, Rodeo jeans, Airwalk sneakers, unbranded accessories




Ada sebuah pohon kersen di halaman rumah. Dalam Bahasa Jawa, orang sering menyebutnya pohon talok. Pohon ini menghasilkan buah setiap hari. Setiap aku menengok pohon itu, selalu saja ada buah kersen yang sudah siap makan. Rasanya manis banget dan warnanya pink. Seolah dia memang diciptakan di bumi untuk dimakan oleh semua orang (apa sih -___-“) 

Tau nggak, buah kersen ternyata memiliki khasiat lho. Bagi penderita asam urat, dianjurkan untuk memakan 9 butir buah kersen sebanyak tiga kali sehari. Hal ini terbukti dapat mengurangi rasa sakit yang diderita. Selain itu, daunnya juga memiliki banyak manfaat. Jika direbus, daun ini bisa digunakan untuk membunuh bakteri. Selain itu daun kersen juga dapat menghambat pertumbuhan sel kanker. Tapi aku nggak tau gimana caranya. Tadi aku cuma googling aja sih hehe.

Tapi beneran kok. Kadang ada mobil bagus berhenti di depan rumah, trus permisi buat minta buah kersennya. Bahkan ada yang mau ngebayar buat beberapa biji. Ada juga tetangga yang minta daunnya buat direbus. Tapi kebanyakan sih pada minta buahnya. Itu manjur banget buat asam urat. Sakitnya langsung hilang begitu makan buah kersen, gitu katanya.

Pohon kersen biasanya tumbuh secara liar, di pinggir jalan gitu. Bahkan pohon yang di rumahku tumbuhnya di sela-sela konblok. Kata orang dan kata Google sih pohon kersen memang suka tumbuh di sela-sela sesuatu gitu. Misalnya di reruntuhan bangunan atau di sela-sela konblok.

Sampai detik ini aku belum menemukan buah kersen dijual di supermarket. Mungkin karena bentuknya kecil dan imut-imut ya, jadi pada nggak tega ngejualnya. Aku berharap di dunia ini semakin banyak orang menanam pohon kersen. soalnya buahnya enak banget, sayangnya kecil, jadi kalo cuma makan satu biji doang, agak nggak kerasa. Tapi mungkin kalo buahnya besar gitu mungkin rasanya agak eneg kali ya.

buah kersen (muntingia calabura L)



16 komentar:

  1. so pretty dearr !!<3
    I love your shoes!!

    xx
    http://kekeangela.blogspot.com/

    BalasHapus
  2. You look great!
    Hmmm, this fruit is very unique. I've never tried one actually. It looks tasty :D
    I'm following you, dear. Please check out my blog too :)

    poseposhpost.blogspot.com
    Pose Posh Post

    BalasHapus
  3. ah buah itu. di rumah nenekku di balikpapan jg ada, tp disebutnya buah seri. sama ngga ya? manisss..

    BalasHapus
  4. Hello dear!Of course I'm following you back!Don't mind about the language!I have translator!Thank you much for your support :*

    Check my Blog http://alittlebitofshine.blogspot.com/
    and on-line store http://shopalittlebitofshine.blogspot.com/ !! :)

    BalasHapus
  5. nice article! valuable and fashionable at the same time :) love your shoes <3 <3

    http://indymumu.blogspot.com/

    BalasHapus
  6. love this post and also your blog! I follow u!
    pass to my blog and if it likes you follow me back :D
    xoxo
    http://francescagiusti.blogspot.com/

    BalasHapus
  7. loveee yuor outfit! you're so cute :D
    http://spliffedcookies.blogspot.com/

    BalasHapus
  8. These photos are so cute, and you look so good! I like this post!
    Take a look at my blog, and if you like it follow me, I’ll be waiting for you!

    Don’t forget to enter the ZELEB giveaway on my blog!!
    Cosa mi metto???

    BalasHapus
  9. cute denim jacket :)

    www.coffeecreamandthecaffeine.blogspot.com

    BalasHapus
  10. Your bag is super cute, and those shoes are awesome. I love comfortable sneakers.

    http://www.glamkittenslitterbox.com/
    Twitter: @GlamKitten88

    BalasHapus
  11. nice outfit, I especially like your denim shirt :)

    BalasHapus
  12. You are just too cute. Love the outfit and the shoes.
    Id love for you to check out my blog and follow! Let me know and ill be sure to follow back.

    xo
    Summer-Raye

    BalasHapus
  13. Oh I love denims! :) My mother knows how to speak Malay, sadly I don't. The only word I know is "sayang" which I am not sure what it means. Haha! Hey it'll be lovely if we follow each other.I am following you now :) Thanks!

    http://lovelybulatao.blogspot.com/

    BalasHapus

thank you for reading and please comment :)
i do follow back, just notice me, give the link and i will follow you back. i would love to give comment on your post :*

kisses :*
dian ajeng